K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Tréninkový deník

Tréninkový deník - jak nám může pomoci?

Nedávno jsem na jedné diskusi četl příspěvky, které zesměšňovaly lidi, kteří si vedou tréninkový deník. Tím pádem zesměšňovaly i mě a tak jsem se rozhodl napsat tento článek, ve které popíši, proč je dobré vést si tréninkový deník.

Tréninkový deník jsem si začal psát před necelými dvěma roky a můžu vám říct, že to byla jedna z nejlepších věcí, které jsem v souvislosti s posilováním udělal, protože v prvních měsících, co jsem si ho psal, jsem se především silově zlepšil tak výrazně, jako do té doby snad nikdy (asi kromě začátku, kdy se zlepšuje skoro každý, ať cvičí jakkoliv).

A tím se dostáváme k nejdůležitější vlastnosti tréninkového deníku a tou je, že vždycky PŘESNĚ víte s jakou váhou jste cvičili minule, PŘESNĚ víte kolik jste dali opakování a měli byste vědět, že pokud se chcete zlepšit, tak v dnešním tréninku musíte buďto zvýšit váhu nebo počet opakování. Tohle je sice trochu zjednodušené, ale stále pravdivé. Tak trochu to souvisí s heslem: "Nezůstávejte u tréninku z minulého týdne". To totiž neznamená jen, že byste měli měnit cviky, ale taky, že byste neměli zůstávat u vah a opakování z minulého týdne a přesně s tím vám může hodně pomoc právě tréninkový deník.

Další výhody tréninkového deníku

Další velkou výhodou tréninkového deníku je, že dlouhodobě zaznamenává vaše pokroky. Můžete si ho například jednou za tři měsíce projít a zjistit, jak na vás jaký druh tréninku zabírá a podle toho zhodnotit, jakým způsobem dále cvičit. Pokud si deník nevedete možná zbytečně dlouho setrváváte u tréninku, který vám není nijak prospěšný.

Jestli jsem vás nepřesvědčil, tak se nedá nic dělat, ale věřte, že přínos z tréninkového deníku stojí za obětování několika vteřin k zapsání pár číslic, o přestávce mezi sériemi.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.