K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Cvičení a posilování doma

Cvičení doma je skvělá věc

Při cvičení doma vás neruší někteří návštěvníci, kteří nepřišli cvičit, ale vykecat se, nemusíte čekat až se uvolní nářadí s kterým chcete cvičit, můžete si poslouchat hudbu, která se vám líbí, neztrácíte čas cestou do posilovny a zpět domů... Je toho spousta, prostě si krásně cvičíte doma. Samozřejmě, že se najde i velká skupina lidí, kteří by fitnesscentrum za domácí posilovnu v životě nevyměnili. Jejich asi největším argumentem je ztráta motivace, ale to už záleží na každém z vás.

Asi těžko si domů přenesete celou posilovnu, ale to ani nemusíte. Abyste doma mohli kvalitně odcvičit celé tělo, bude vám stačit poměrně jednoduché cvičební nářadí.

Co budu potřebovat k domácímu cvičení?

  • Nastavitelná lavička
  • Stojan na dřepy, nebo ještě lépe se na cvičení doma hodí dřepařská klec s nastavitelnými držáky i s nastavitelnou záchranou. V kombinaci s lavičkou zde budete moci benčovat, což vám ušetří hodně peněz za samomostatnou benčovou lavici.
  • Bradla, která můžete přidělat do zdi nebo na žebřiny, na které můžete dále přimontovat hrazdu na shyby.
  • Velká činka, pro cvičení doma to nemusí být přímo olympijská činka za 20000,-. Když budete pozorně hledat, na i internetu nebo v časopisech, určitě najdete levnější variantu. A troufám si tvrdit, že podstatně levnější.
  • Pár jednoruček - kupte si takové na kterých půjdou lehce měnit kotouče.
  • Závaží - bez toho by vám byly činky asi k ničemu. Kolik si domů koupíte kotoučů a v jakých váhách záleží na tom, s jakými váhami cvičíte a kolik jich tedy budete potřebovat.

A to je vše. Zdá se vám to málo. Tak se zkuste zamyslet, s tímto nářadím budete moci doma cvičit všechny základní cviky na prakticky všechny partie mimo břicha, na které prakticky žádné nářadí nepotřebujete. Pokud nevěříte...

Jaké cviky zvolit u cvičení doma?

  • Hrudník - benč, šíkmý benč, rozpažování (v různých polohách lavičky), tlaky jednoručkama (rovně i hlavou nahoru), kliky na bradlech,k bradě,
  • Záda - mrtvý tah, shyby (nadhmat, podhmat), přítahy velké činky v předklonu (také nadhmatem i podhmatem),
  • Nohy - dřep (můžete zkoušet různou šířku postoje), čelní dřep, mrtvý tah s napnutýma nohama, výpady, výpony na lýtka v stoji (určitě to při
  • Ramena - tlaky s jednoručkama, čelní tlaky s velkou činkou, tlak za hlavou, upažování, upažování v předklonu, předpažování, přítahy činky troše šikovnosti zvládnete), výpony v sedě (na stehna si položte kotouč nebo velkou činku), oslí výpony,
  • Biceps - bicepsový zdvih s velkou činkou, s jednoručkama, kladivové zdvihy, zdvih o koleno,
  • Triceps - úzký benč, kliky na bradlech, francouzský tlak, extenze s jednoručkou za hlavou (jednou rukou nebo obouruč).

... a to jsem určitě na některé cviky zapomněl.

Jaká je cena za cvičení doma?

A teď kolik bude cvičení doma stát. To záleží také na tom, jak jste zruční nebo jestli doma máte nějákého šikovného kutila. Lavičku, klec, bradla a hrazdu si totiž při troše šikovnosti můžete vyrobit sami. V podstatě k tomu stačí materiál a svářečka. V takovém případě se cena může dostat i hodně pod 10 tisíc. Ale i pokud budete kupovat všechno, nemusí být cena nějak astronomická. Jak už jsem psal, stačí hledat a určitě najdete cenově přijatelnou variantu. Pokud se podíváte na dnešní ceny vstupů do posiloven, může se domácí cvičení finančně vyplatit.

Pokud jste se rozhodli zařídit si domácí posilovnu nekupujte si různé peck - decky nebo nějaké multifunkční posilovací stroje ze supermarketu. Raději investujte do náčiní, které jsem zmínil. Tak si vybudujete funkční sílu a kvalitní svaly, ale nezapomínejte, že nic nenahradí tvrdou dřinu.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.