K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

FITNESS SPORTOVNÍ VÝŽIVA

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Rychlé a levné jídlo

Rychlé a levné jídlo pro kulturisty

Hodně z nás prostě nemá na to, aby si každý den kupovali kuřecí prsa a kvalitní hovězí, suplementovali proteiny a aminokyseliny... Jak už jste tedy určitě poznali dnes půjde o popis jídelníčku pro ty z nás, kteří mají hlouběji do kapsy. Sám jsem "chudý student", takže věřte, že vím o čem mluvím.

Ještě než začneme, pokud nevíte, co znamenají pojmy jako bílkoviny, sacharidy a tuky, tak si určitě přečtěte články na tomto webu.

Snídaně

"Snídaně je základ", slýcháme ze všech stran. Možná, že se z tohoto tvrzení stala tak trochu už fráze, ale nezbývá než dodat, že fráze nanejvýš pravdivá. Poměrně podrobně jsem se snídani věnoval v článku Jak snídat?, takže jestli máte trochu času, tak se na něj koukněte. Zásady z tohohle článku byste si měli určitě vzít k srdci. Ale to jsem trochu odbočil, takže jak snídat, když je peněz málo? Kvalitní a velice levná snídaně, kterou nikdy nic nezkazíte jsou ovesné vločky s asi půl litrem mléka. Tato kombinace vám zajistí kvalitní sacharidy i bílkoviny, ve velmi slušném poměru vhodném pro snídani. Tady se dá s cenou určitě dostat tak na 15 Kč a to myslím docela jde. Pokud víte, že po snídani nebudete moci jíst nějakých čtyři pět hodin, musíte snídani adekvátně "zvětšit". Můžete například vločky zalít tvarohovým koktejlem. Takové jídlo samozřejmě obsahuje více sacharidů i bílkovin, které vám pomohou vydržet do dalšího jídla.

Svačina

Za nějaké dvě a půl až tři hodiny po snídani byste měli přijmout další jídlo, takže na řadu přichází svačina. Většina z nás už nesvačí doma, takže je potřeba mít připravené takové jídlo, které se dá snadno přenášet a i snadno zkonzumovat. V tomto případě nám skvěle poslouží tmavé pečivo namazané nízkotučným sýrem. Tady už se cena odhaduje poněkud obtížněji, ale dva tmavé rohlíky stojí dohromady tak 6 Kč a myslím, že spolu se sýrem potřebným k namazání dvou rohlíků opět nepřekročíme 15 Kč. Jestliže máte rádi tvaroh, vyzkoušejte kombinaci tvarohu a pečiva. Takové jídlo vám určitě zajistí dostatek bílkovin (tvaroh) i sacharidů (pečivo), abyste vydrželi do oběda. I v tomto případě bude cena velice podobná.

Svačinu můžete někdy vynechat, ale to jen v případě, že vstáváte pozdě a už brzy bude na řadě oběd. Jinak vám určitě doporučuji svačinu nevynechávat, ať svoje svaly zbytečně nepřipravujete o potřebnou energii.

Oběd

Taky se každý den tak "těšíte" na ty otrávené a znechucené kuchařky, které vám na talíř hodí něco, co by prý dokonce mělo být k jídlu. Ano, na řadě je oběd. I když se za poslední roky kvalita i možnost výběru jídel zlepšili, pořád to není ono, ale musíme se s tím nějak poprat (ne abyste mlátili kuchařky :-). Snažte si vybírat jídla, kde je předpoklad, že můžete dostat alespoň kousek masa. Nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby šlo o kuřecí, ale většinou se asi budete muset spokojit s vepřovým, z toho se ale aspoň pokuste odstranit přebytečný tuk. Další moje rada je, abyste se vyhýbali knedlíkům (jakýmkoliv) a omáčkám a raději dejte přednost rýži, těstovinám a bramborům. Ve školní jídelně je to opravdu těžké, jestliže ale můžete obědvat, co chcete, zvolte rýži a k ní plechovku tuňáka a nezapomeňte také na zeleninu. Není to sice žádná delikatesa, ale pokud máte vůli něco dokázat a přitom si nemůžete nic moc lepšího dovolit, nezbývá vám nic, než to překousnout. V případě, že už máte v kuchyni nějaké zkušenosti (nebo klidně, i když nemáte), můžete si rýži okořenit. Cenou jsme určitě pod 20 Kč.

Jídlo po tréninku

Řekněme, že tak dvě tři hodiny po obědě jste šli cvičit a nyní je po tréninku a vy potřebujete, opět levně, doplnit energii spotřebovanou při tréninku. Nyní nám pomůže jídlo pro malé děti - piškoty. Co nejdříve po tréninku, řekněme do 15 minut, do sebe "nasypte" tak 70 až 100 gramů piškotů. Nezapomeňte je zapít dostatkem vody nebo mléka. Piškoty obsahují dost kvalitních sacharidů a v tomto případě nám nahrazují gainer. Nevím přesně, kolik stojí sáček piškotů, ale myslím, že se opět dostaneme pod 15 Kč.

Svačina

Za další hodinu a půl až dvě přichází na řadu další svačina. Nyní byste měli přijmou dostatek bílkovin a k tomu můžeme použít stejné jídlo jako na oběd - rýže s tuňákem - nebo tvaroh opět spolu s piškoty.

Večeře

A blížíme se k večeru a z toho nám plyne, že bychom měli začít přijímat víc bílkovin a méně sacharidů. K tomu nám opět pomůže plechovka tuňáka s trochou rýže a zeleninou, případně tvaroh s pečivem.

Večeře II

A je tu poslední jídlo dne. Těsně před spaním by to chtělo ještě nějaké bílkoviny, aby měly svaly v noci z čeho růst. S tím nám skvěle pomůže vanička tvarohu, kterou sníte chvíli před tím, než půjde spát.

Možná se některým z vás bude zdát takový jídelníček trochu "nechutný", ale pokud máte hluboko do kapsy a chcete něčoho dosáhnout, tak musíte umět i něco překousnout.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.