K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Akné a jak proti němu bojovat? Zinkem!

Akné, jebák, beďar...

Hned na úvod musím zdůraznit, že všechno co sem nyní napíšu je podloženo pouze mojí osobní zkušeností. To znamená, že v ruce nemám žádnou studii, která by moje tvrzení potvrzovala, i když je dost možné, že taková studie existuje, ale já o ní nevím.

Pokud máte problémy s akné, určitě už jste vyzkoušeli různé krémy (co jich je na trhu druhů), čistící vody, pivovarské kvasnice, pupalkový olej a nevím co ještě. (Rady typu: "Musíš se pořádně mýt", jsou úplně o ničem.) Možná, že vám něco z toho pomohlo, možná, že ne. U mě by se dalo říct, že nepomáhalo prakticky nic. Akné se mi tvořilo především v oblasti zad snad od chvíle, kdy jsem poprvé sáhl na činku.

Důvod proč se někdy lidem, kteří posilují, tvoří ve větší míře akné je následující. Zinek je velmi důležitý při působení enzymů a hormonů, regulujících přeměnu látek a to především bílkovin. A při posilování dochází k této "situaci" mnohem častěji a v mnohem větší míře než v běžném živote (pokud berete steroidy, je to ještě umocněno). Z toho vyplývá, že pokud posilujete potřebujete víc zinku než běžná nesportující populace a pokud ho dost nemáte, musí se to někde projevit. Tím projevem snad nejčastěji bývá zhoršení kvality kůže.

Akné a jak proti němu bojovat?

Řešení tohoto stavu je vlastně jednoduché - doplnit zinek. Jestliže chcete využít především přírodních zdrojů zinku, pak do svého jídelníčku přidejte např. dýňová semínka, luštěniny, mák, mořské ryby atd. (viz tabulka minerálů). Pro většinu z vás bude pravděpodobně jednoduší využít nějakého suplementu s obsahem zinku. Já bych vám doporučil takový výrobek, který obsahuje alespoň 20 až 25 mg zinku v jedné tabletě. Doporučená denní dávka je 16 mg, ale v odborné literatuře se uvádí, že dospělí člověk potřebuje 20 až 25 mg a sportovec dokonce více než 25 mg zinku za den.

V případě větších problémů (právě například s akné) vyzkoušejte po dobu asi jednoho měsíce dávku okolo 50 mg denně. Poté alespoň na jeden týden v užívání přestaňte. Vybírejte jen organickou formu zinku (lépe se vstřebává), mělo by to být napsáno na obale.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.