K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Vápník a vitamin D na zlomeniny

Vápník a vitamin D

Starší lidé, doplňující svou denní stravu o 500 miligramů calcium citrátu spolu se 700 I.U. vitaminu D, si tak nejen udržují hustotu kostí, ale mají i poloviční pravděpodobnost zlomení kosti při pádu.

To je závěr výzkumniku z Tufts University, kteří po tři roky zkoumali 389 muzů a žen starších 65 let. Doplněk calcium citate + vitamin D bralo 187 studovaných jedinců, zatímco 202 jich nebralo žádný doplněk. Během 3 let výzkumu zaznamenaly obě skupiny "zhruba stejný počet pádů". Ovšem u lidí, kteří brali doplněk, mělo jen 6% těchto pádů za následek zlomeninu kosti, narozdíl od 13% u lidi bez doplňků. Jak lidé stárnou, má jejich tělo stále menší schopnost absorbovat vápník (kosti zpevňujici minerál), ať je ho v jídle, kolik chce. Aby se dosahlo uspokojivých výsledků, je ho potřeba přijímat mnohem více. Doplňky s vápníkem se tak stavají nezbytností. A vitamin D napomáhá vstřebatelnosti vápniku, proto vědci doporučují jejich kombinaci.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.