K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

FITNESS TRÉNINK

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Jak na dopomoc

Dopomoc není vhodná vždy

Netroufám si odhadnou jakékoliv číslo, ale ze zkušenosti tipuju, že velká část z vás nechodí do posilovny sama, ale většinou s sebou máte kamaráda se kterým cvičíte. Je to poměrně logické, protože když posilujete s někým, cvičení je zábavnější, můžete se motivovat k lepšímu výkonu a hlavně, můžete si pomáhat...

A právě o dopomoci bude dnešní článek. Vždycky mě totiž fascinoval klasický stále se opakující příklad, kdy mladík, kterému po druhém opakování (a to ještě v částečné rozsahu pohybu) na benči došly síly, dále zápasí s činkou za účasti kamaráda, který se stejným nasazením cvičí (i když pravděpodobné nevědomky) mrtvý tah. Tento příklad mě přiměl k sepsání několika typů (nebo rad, říkejte tomu, jak chcete), které by vám měli pomoci ve zkvalitnění dopomoci a tím i celého tréninku.

  1. Necvičte za druhého - tato rada jasně vyplývá z už popisovaného příkladu. Vaším úkolem totiž není cvičit za vašeho kamaráda, ale pouze ho jistit, aby se nezranil, pokud by už sám nezvládl další opakování. Samozřejmě existují tréninkové techniky, které vyžadují vynucená opakování, ale určitě ne v každé sérii a už vůbec ne v každém opakování (pokud nejste velmi vyspělý kulturista). Tato rada nesměřuje pouze k pomocníkům, ale také a především k cvičícím.
  2. Pozorně hlídejte svého partnera - to je rada, která také jistě stojí za zmínku. Když totiž máte někomu pomáhat, musíte ho opravdu sledovat, abyste mohli zasáhnout v pravou chvíli. Těžko budete moci pomoct v čas, když budete koukat (mám chuť napsat slovo "čumět") všude možně po posilovně.
  3. Pomáhejte, když máte pomáhat - takovým příkladem je například první "nadhození" činky. Tento prvotní pohyb je poměrně nebezpečný, ale je pravda, že s tímto většinou problémy nejsou a partneři jsou zvyklí tuto "službu poskytnout".
  4. Povzbuzujte se - určitě z vlastní zkušenosti víte, jak je to povzbuzující, když už vám dochází síly a váš kamarád na vás zakřičí... :-)


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.