K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Kolik tuku potřebujeme?

Příjem tuku je důležitý

Kulturistika je sport, ve kterém vyhrává jen ten nejlépe připravený, to znamená s dostatečnou hmotou, dobrou symetrií a s minimem tuku. Všichni ale určitě znáte přísloví "všeho moc škodí" a to platí i v případě minimálního množství tuku.

Pokud se jedná o množství tělesného tuku, neměli byste zapomínat, že se nejedná pouze o tuk z podkoží, ale i o tuk "obalující" orgány a také tuk, což se týká hlavně fyzicky neaktivních jedinců, "prorůstající" svalovou tkání. Nicméně hodnoty nacházející se v dnešním článku se budou týkat podkožního tuku.

Nebudu vás moc dlouze napínat a rovnou vám sdělím ono číslo (přesněji ona čísla), která naznačují hranici, pod kterou byste se neměli snažit zbytečně jít. Jak jste možná očekávali, hranice je rozdílná pro muže a pro ženy. U mladého muže se optimální množství podkožního tuku pohybuje mezi 6 až 10 %. Optimem je tedy nějakých 8 % tuku. Při 8 procentech budete vypadat dobře a současně nebudete muset mít strach ze zdravotních potíží, které by mohly přijít, kdyby jste se dostali pod 6 %.

U mladých žen je situace poněkud odlišná. Mladá žena potřebuje "od přírody" větší množství tuku, aby měla dostatečné množství energie na případný porod, proto se u ní optimální množství tuku pohybuje mezi 12 a 18 %.


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.