K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Zobrazit podrobnosti

OSTATNÍ

Rubriky
  Kulturistika
  Trénink
  Zdravá výživa
  Sportovní výživa
  Zdravé recepty
  Jak zhubnout
  Ostatní
  Jak posilovat?
  Reklama, Ochrana osobních údajů

Nej články
  Cvičení doma
  Kalorické tabulky
  BMI kalkulačka
  Cviky na záda
  Cviky na břicho
  Bílkoviny v potravinách
  Jak přibrat na váze?

Doporučujeme
www.proteiny.com
Kulturistika, fitness

Kvalita trenérů v posilovnách

Kvalita trenérů v posilovnách je rozličná

Je to už několik měsíců, co jsem u nás v posilovně zahlédl dívku. Byl jsem po tréninku nohou a na stacionárním kole jsem se snažil vyšlapat únavu z předchozího cvičení a přitom jsem pozoroval lidi v posilovně. Nezaujala mě, jak by se mohlo zdát, svou postavou, kterou bych ohodnotil jako lepší než průměrnou, ale stylem cvičení.

První cvik, který začala provádět byly bicepsové zdvihy s EZ činkou. V momentě, kdy jsem ji viděl tento cvik provádět mě napadlo, že za tak strašnou techniku by se nemusel stydět lecjaký začátečník (nebylo se čemu divit, protože na čince měla naloženou váhu, za kterou by se nemusel stydět kdejaký chlap). Říkal jsem si, že snad ani není z fyziologického hlediska možné, aby se záda daly takhle prohnout. (To byla samozřejmě nadsázka.) No nic, já jsem si svůj trénink docvičil a spokojeně odešel domů a na onu dívku jsem zapomněl.

Asi za týden jsem ji v posilovně znovu potkal. Ona tam byla taky, ale tentokrát ne jako návštěvník, ale jako instruktor. Sice ne jako zaměstnanec posilovny, ale tzv. na vlastní pěst, ale i tak. Jediný její přínos pro klienty vidím v tom, že je nechává kvalitně rozcvičit. Zde ale pozitiva tréninku s ní končí. Svoje klienty nechává cviky provádět vyloženě špatně, často si jich ani nevšímá a kouká jen tak "do prázdna", jindy se jí naopak pusa nezavře a pořád dokola líčí klientům svoje osobní problémy. Docela ráda vede pětiminutové telefonní rozhovory, během nichž klient jen sedí a kouká.

Viděl jsem jí například s mladým mužem, který byl evidentně poprvé v posilovně. První cvik byl benč, na který mu zbytečně naložila 40 kg, místo toho, aby ho nechala vyzkoušet si tento cvik jen se samotnou činkou. Samozřejmě 40 kg není nic, ale pokud byste v životě neudělali jediné opakování, abyste si alespoň částečně zafixovali tento pohyb, je tato váha na první sérii v životě příliš vysoká. Podle toho to také vypadalo, muž pouštěl činku místo na hrudník na krk, pravá a levé ruka se různě komíhaly a to ani nemluvím o příliš úzkém úchopu. Druhým cvikem byly tlaky jednoruček hlavou dolů. Mladík dostal 10kg jednoručky a i když sám namítal, že je to moc, byl přesvědčen, že nemá pravdu. Bohužel pohyb s jednoručkami je ještě obtížnější (i přes lehčí váhu), protože je musíte "balancovat" ve více směrech než velkou činku. To se bohužel stalo mladíkovi osudným a při prvním tlaku se mu jednoručka zvrátila a udeřila ho, naštěstí jen mírně, do tváře.

Tímto příkladem samozřejmě nemůžu zevšeobecňovat, ale určitě vám radím, abyste výběru trenéra věnovali zvýšenou pozornost a "nesáhli" po prvním, který vám nabídne své služby. Bohužel zárukou kvality nemusí mnohdy být ani absolvovaný trenérský kurz...


www.ikulturistika.cz - každý týden nové články o kulturistice a fitness.
© iKulturistika, lada@ikulturistika.cz
Autor článků nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé tréninky, jídelníčky apod. uvedenými na těchto stránkách.